08 aprile 2021

LA MEMORIA DI EZIO SPATARO



Ezio Spataro è uno dei tanti giovani siciliani emigrato con la speranza di trovare una vita più libera e migliore di quella che offriva la sua isola. Ezio a Milano ha trovato lavoro e indipendenza economica ma ha perso qualcosa che gli rode ancora dentro.

Nei versi che mi ha inviato, scritti nella lingua materna, usa antiche metafore contadine per parlare del dolore provocato dal suo sradicamento e della nostalgia della sua amata terra natale. Come afferma lo stesso autore: "Questa poesia vuole essere il canto di chi, sentendo venire meno le proprie radici, si aggrappa alla memoria per non farle sparire del tutto". (fv) 


 Mmenzu a sti filara


Passanu li iurnati a ringu a ringu
mmenzu a li filara di lu tempu,
viu crisciri l'erba,
la viu addivintari frasca
e attaccarisi unn' egghe',
pari ca un si po scippari cchiu'
di quantu si fa gavuta.


Mi movu mmenzu a sti filara
stannu attentu a nun mi mpasturari
m'aiu a calari la testa e tenila vascia
pi nun truzzari cocchi rama sarbaggia


Lu suli nun pigghia cchiu di sti bbanni
l'ummira s'agghiutti tutti cosi
e s'abbriviru nun portu vita
ma umitu e prinospira


Mi movu nta sti filara
comu si lu munnu fussi tuttu cca mmenzu.
Nun viu a nuddu nta st'erba
corcunu ca mi truvassi e mi purtassi fora
puru lu suli nun sapi comu arrivari


Nun la trovu dda bedda liama
ca mi facia sentiri patruni di la vigna,
quannu putia mpupari
e ripurtari a la terra lu so culuri.

Ezio Spataro, Aprile 2021

Nessun commento:

Posta un commento