19 marzo 2017

LE NOTTI DI FRANCESCA DI MARCO

     


Ecco i versi di Francesca Di Marco che hanno ricevuto la "menzione d'onore" nella sez. Poesia in dialetto del Premio Nazionale L'ARTE IN VERSI della Regione Marche:

NOTTI

Luna russa, di sangu ‘nfucata
Tu lu vidisti comu fuv’arrubbata
A mia stissa, a la me dignità,
a la me arma, a la me libbirtà.

U ciriveddu cunfusu,
u cori cuntusu,
l’occhi stanchi
e i manu vacanti.

Li sensi mancanu e u fetu m’acchiana
Omini chi sbriognanu e nuddu li stana
Ti pigghianu e ti squartanu
Ti cunsumanu e ti eccanu.

Comu l’omu addiventa bestia
Puru s’ha dittu no a’ ‘la prima molestia?
Comu l’omu, di fimmina natu,
a mia, fimmina, m’ha ammazzatu?

Cielu nivuru d’aciddazzu,
corbi nivuri e carcarazzi,
fudda di pinseri nna’ ‘la me testa
a me vriogna è chiddu c’arresta.

Unciu li manu e i mettu ‘mpreghiera
Ma mancu pensu cchiù a com’era,
grapu lu cori, unciu lu pettu
gridu cchiù forti senza rispettu

di la luna, muta, ca un cunsola,
di sta notti, longa, ca nun vola;
di cristallu, accuminciu a lacrimari,
mi susu: ss’a ferita m’è sanari

Francesca Di Marco


Luna rossa, di sangue infuocata/ tu l’hai visto come sono stata derubata/a me stessa, alla mia dignità/ alla mia anima, alla mia libertà./ La mente confuao, il cuore ferito/ gli occhi stanchi e le mani vuote/I sensi mancano e il fetore sale/ uomini che violentano e nessuno li stana/ ti prendono e ti squartano/ ti consumano e ti gettano./ Come l’uomo diventa bestia/anche se hai detto di no alla prima molestia?/Come l’uomo, da donna nato/ a me, donna, ha ammazzato./Cielo nero di uccellacci, corvi neri e gazze/ folla di pensieri nella mia testa/la vergogna è ciò che mi resta./ Unisco le mani e le metto in preghiera/ma neanche ci penso a com’era/apro il cuore, gonfio il petto/grido più forte senza rispetto/della luna, muta, che non consola/di questa notte, lunga, che non vola;/di cristallo, inizio a lacrimare/mi rimetto in piedi, questa ferita devo sanare

Nessun commento:

Posta un commento