12 novembre 2012

LA CORDA PAZZA...




Siamo tutti pupi

Pupi semu, don Turiddu... Semu pupi.
'U spirito divinu trasi in nui jè si fa pupu.

Pupu iu, pupu vui, pupi tutti.
E n'avissi 'bbastari!
Essiri criati pupi accusì ppi vuluntà divina.
'Nveci, 'nunsignuri!

Ognunu appoi si fa pupu ppi conto so',
lu pupu ca jè o ca si cridi d'essiri...
e allura accumincia la sciarra.

Pirchì ogni pupu, signuri mei,
voli purtatu 'u so' rispettu,
nun ppi chiddu ca jè, ma ppi chiddu ca si cridi d'essiri,
ppi la parti ca divi 'rrapprisintari.

A quattr'occhi, 'un è cuntentu nuddu di la so' parti:
ognunu mittennusi davanti a lu so' pupu,
cci tirassi macari 'na sputazzata 'nta facci.

Ma di l'autri no, di l'autri 'u voli rispittatu.
 

----------

Le tre corde

“Deve sapere che abbiamo tutti tre zone in testa, come tre corde d'orologio: La zona seria, la zona civile, la zona pazza. Più di tutte, dovendo vivere in società, serve la civile, per cui sta in mezzo la fronte. Ci si mangerebbe tutti, signora mia, l'un l'altro come tanti cani arrabbiati. NON SI PUÒ. Io mi mangerei, modo d'esempio qua Don Fifì. Invece che faccio? Giro la corda civile e ci vado davanti con la faccia a riso e con la mano stesa: - "oh, quanto mi è grato vedervi, carissimo don Fifì" ! Capisce signora ? Ma può venire il momento che le cose si guastano...
E allora... allora io cerco, prima, di girare qua la corda seria, per chiarire, per rimettere le cose a posto, dare le mie ragioni, dire quattro e quattr'otto, senza tante storie, quello che devo. Che se poi non mi riesce in nessun modo, sferro, signora, la corda pazza, perdo la vista degli occhi e non so più quello che faccio!”



(da  "il  berretto  a  sonagli"
di Luigi Pirandello).


Nessun commento:

Posta un commento