18 gennaio 2017

LA VUCI DI FRANCESCA DI MARCO

Foto di Tania Azzara
 


Foto di Maria Ribaudo



      Maria Teresa Di Marco - Francesca, come la chiamano tutti a Marineo - ha ottenuto un nuovo meritato riconoscimento per i suoi originali versi in lingua siciliana. Abbiamo già scritto su Francesca e dedicato lo spazio che merita alla sua poesia - per tutti rimandiamo a http://cesim-marineo.blogspot.it/2016/05/francesca-di-marco-suona-e-balla-oltre.html.
        Oggi pubblichiamo, insieme alla poesia premiata recentemente a Cefalù, altri suoi versi che mostrano, ancora una volta, oltre al grande potere espressivo della nostra lingua madre,  il singolare spirito creativo di Francesca. fv




VUCI

Dugnu vuci a lu me cori
Dugnu vuci a lu duluri
Chiusu dintr’ a li nuttati
Di luna china ‘lluminati

‘Ncelu  lustru  fannu i stiddi
Si sciarrianu du attareddi
Lu me cori è ‘na balata
E li pinsera su’ di crita

Sta risata sona di vacanti
Centu taliati di la genti
Mi fazzu nica e tiru avanti
E ‘nta u me cori c’è lu nenti

Mi sentu varca ‘mmenzu a lu mari
Senza ventu di maistrali
Sirena chi nun sapi natari
E ciuri chi nun sapi ciuriri

Mi sentu volu senza distinu
Centu passi senza caminu
Vucca chi parra senza discursu
Mi sentu petra ‘nfunnu a un fossu


Vuci chi canta, cori felici
Nn’a me vita porta paci
Vuci canta nn’a lu me cori
Vuci astuta lu me duluri

Vuci chi canta, Diu la binidici,
Dintra di mia tu nun taci
Vuci canta sta ninna nanna
Io cca e tu a ddà bbanna.

*****

VENTU


Ventu chi forti ciusci
E cchiù nun t’addurmisci
Ventu c’ ‘a me finestra sbattisti
Li me pinsera t’arrubbasti

Io ventu vegnu di luntanu
M’ammuttari un catamaranu
Omini e fimmini dispirati
Di notti  ‘nviaggiu tutti scantati

Ciusciu forti e nuddu mi senti
Nuddu accurri a ddi lamenti
Di sangu, lacrimi e disperazioni
St’umanità china d’afflizioni

Io ventu sugnu,  ‘unn aiu manu
Pi purtalli cchù luntanu
Pi sereni iddi campari
Nni morinu troppi mari mari

Mari  granni e senza cori
Cimiteru ‘nfunnu pi cu mori
Terra luntana suspirata
Dulura ‘mpettu di cutiddata

Io ventu sugnu,  e chianciu
Io ventu sugnu,  e ciusciu
Io ventu, sulu, spinciu
Io, ventu, ‘un m’addurmisciu


*****

‘NCANTISIMU DI LIBERTÀ


A Francesca Amato

Veni veni farfalledda
sona sona ciancianedda
sata ‘riddu meula atta
ca la libertà un s’accatta

Balla forti furrìa vesta
‘a tammura ti fa festa
canta forti senza iritinni
ca la libertà un si vinni

Sbapura ciavuru lannareddu
di vinu inchi un ciaschiteddu
caccia fora nova mala
‘a libertà un s’arriala

Vola vola taddarita
catarinedda si marita
avi truscia e fina robba
ca la libertà un s’arrobba

Crisci crisci lavureddu
Di farina un sacchiteddu
Arridi bedda vasa nanna
‘a libertà un s’addumanna

Cantari ridiri e travagghiari
fa lu scrittu e po’ sunari
dintr’a chiddu chi tu fa
c’è beddu ciavur’ ‘i libertà

È vulari di pinsera
curriri scavusa nn’ ‘a trazzera
scriviri e leggiri ‘na puisia
Ca la libertà un si mmidìa.

INCANTESIMO DI LIBERTÀ: Vieni vieni farfalletta/suona suona campanella/salta grillo miagola gatta/che la libertà non si compra/Balla forte gira veste/il tamburo ti fa festa/ canta forte senza andare/la libertà non si vende/ Emana odore oleandretto/di vino riempi un fiaschetto/caccia fuori la nuova mala/ la libertà non si regala/ Cresci cresci   frumentino/di farina un sacchettino/ ridi bella bacia nonna/la libertò non si domanda/ Cantare ridere e lavorare/fare i compiti e poi suonare/dentro a quello che tu fai/c’è bell’odore di libertà/È volare di pensieri/correre scalza per i sentieri/scrive e leggere una poesia/la libertà non ha/prova invidia


*****

Ballu di paci


Balla la luna
Di stiddi na cruna
Balla lu suli
E unn’haiu cchiù paroli

Ballanu li Santi
Nni caminanu davanti
Ballanu i tri Re
E u Picciriddu unn’è?

Balla u cielu ‘ntunnu
Furrìa tuttu lu munnu
Balla un pisci ‘nfunnu a lu mari
N’aceddu abballa cu li so ali

Balla la luna, balla lu suli,
Ballanu i Santi e ogni criaturi
Balla u Bamminu c’ ‘u so piduzzu
Balla lu Patri, San Ciusippuzzu

‘Un lu sacciu, ma mi piacissi
Ca ‘a Madonna puru abballassi
Cu pedi scavusi e ciancianeddi
Ballassiru puru i vicchiareddi

Mugghi ballari ca fari la guerra
Mugghi baschiari e ‘un pusari ‘nterra
Sta biddizza è chidda ca mi piaci
Veni e balla, stu ballu di paci.


Balla, la luna/ di stelle una corona/Balla il sole/e non ho più parole./ Ballano i Santi/ci camminano davanti/Ballano i Tre Re/e il bambino dov’è?/Balla il cielo intorno/gira tutto il mondo/balla un pesce in fondo al mare/un uccello balla con le sue ali./Balla la luna, balla il sole/Ballano i Santi e ogni Uomo/Balla il Bambino con il suo piedino/Balla il Padre, San Giuseppino./Non so, ma mi piacerebbe/che la Madonna ballasse pure/a piedi scalzi e con campanellini/ballerebbero pure i vecchiettini./ Meglio ballare che fare la guerra/meglio avere il fiatone e non toccare terra/questa bellezza è quella che mi piace/Vieni e balla, questo ballo di pace.

Francesca Di Marco

Nessun commento:

Posta un commento